МІЖНАРОДНА КОНФЕРЕНЦІЯ «ФЕМІНІЗМ. ТОЧКА ЗБОРКИ»

5–7 березня 2012 року Центр візуальної культури НаУКМА, вул. Сковороди, 2, Староакадемічний корпус, 1 поверх.

Мови конференції: українська, англійська, російська (із синхронним перекладом).

Під час конференції працюватиме куточок для дітей. Ви можете приходити з дітьми віком 2–10 років, ми забезпечимо їх заняттям, іграшками, розвагами.

5 березня, Понеділок, 17:00

Релігійні і правоконсервативні атаки на права жінок                                           Модераторка: Оля Мартинюк

Аґата Челстовська (Польща). Репродуктивна справедливість та економіка ─ нові рамки польського фемінізму.  

Сьогодні дебати про аборти використовуються політичними партіями як метафора для переговорів про взаємини Польщі з Західним світом (особливо Європейським Союзом), попри те, що політичний клімат має дуже реальний вплив на репродуктивні права та здоров’я жінок. Більше того, політизований і стигматизуючий дискурс щодо жіночого здоров’я продовжує поширюватися на нові теми: штучне запліднення, пренатальна діагностика, контрацепція та інші. У доповіді буде запропонувано концепцію репродуктивної справедливості, що допомагає аналізувати ці питання. Також дослідниця покаже, як економічні терміни все частіше використовуються в феміністичних дослідженнях та політичному активізмі польського фемінізму.

Надія Нартова (Росія). Біополітична монополізація тіла в сучасній Росії: новий патріархат чи державний расизм?

Росія, що пройшла етап створення «нової людини» і становлення біополітичних інститутів обліку і контролю після революції 1917 року, тотальне дисциплінування і досвід лицемірства в радянський період, лібералізацію в часи перебудови і на початку пострадянського періоду, тепер проживає новий етап біополітичної монополізації тіл. У доповіді розглядатиметься, як жіночі тіла, гомосексуальні тіла, тіла з обмеженими можливостями тощо перевизначаються в межах політичної риторики, законодавчих ініціатив і повсякденної інституціональної практики, що призводить до конституювання жорстко регламентованих легітимних тіл і, відповідно, суб’єктів.

Галя Ярманова, Леся Пагуліч (Україна). На захист дітей України: наступ на сексуальні та репродуктивні права в релігійно-фундаменталістському дискурсі та законодавчих ініціативах.

Авторки аналізують дискурси релігійних фундаменталістських груп, що за останні п’ять років помітно активізувалися в Україні в інформаційних кампаніях проти абортів, штучного запліднення та гомосексуальності. Їхня екстремістська риторика втілена в низці законодавчих ініціатив, скерованих на обмеження сексуальних та репродуктивних прав (криміналізацію т.зв. «пропаганди гомосексуалізму», обмеження доступу до абортів та допоміжних репродуктивних технологій). Особливістю цих дискурсів є апеляція до «захисту Дитини» — цінності, яку неможливо підважити в політичних дебатах, що характеризуються гетеронормативністю та репродуктивним футуризмом.

6 березня, Вівторок, 17:00

Буч: підрив патріархату чи мізогінія? Модераторка: Аня Степанова

Сара Кроулі (США). Різні обличчя буч: спроможність, аудиторія та географія у проектах втілення сексуальності.

Буч (а також і фем, і інші ідентичності) означає багато речей із множинною прагматикою. Дослідниця пропонує обговорити бучнес як відповідь патріархальному, гомофобному світові з багатьма можливими аудиторіями задля створення втілених себе, поміщених в певний конкретний простір і місце.

Туула Ювонен (Фінляндія). Любити бучів…

У доповіді буде розглянуто бучнес із перспективи тих фемінних жінок, котрі закохуються у маскулінних бучів. Прийнято вважати, що бучі з їхньою підкреслено жорсткою поведінкою і несприйняттям своїх власних жіночих тіл є уособленням інтерналізованої мізогінії. Проте доповідачка має аргументи на користь того, що тема маскулінних жінок та їхніх інтимних партнерств є набагато складнішою, ніж видається на перший погляд…

Анна Лацис (Росія). Маскулінний код як «double bind» пострадянської лесбійської культури: між співзалежністю та правом на протест.
Доповідь присвячена проблемі співвідношення традиційного жіночого виховання з «узурповано маскулінною» самепрезентацією в субкультурних контекстах. Під тиском мізогінії лесбійка, що використовує маскулінні коди, зіштовхується з подвійним зашморгом дискримінації і соціального навантаження, яке можна визначити як захоплення обох гендерних контрактів.

7 березня, Середа, 17:00

Феміністичний політичний перформанс Модераторка: Надія Парфан

ACT Women. ACT Women ─ Aртивізм ─ Мистецтво для кращого життя.

Учасниці групи ACT Women із Сербії — Весна Буйошевіч та Ана Імшіровіч Джорджевіч — розкажуть про вже майже десятилітню діяльність групи. Щороку в рамках кампанії «16 днів проти насильства над жінками» вони здійснюють вуличні перформанси на відкритих майданчиках у різних куточках Сербії (за винятком одного разу, коли перформанс виконувався в закритому просторі жіночої тюрми). Використовуючи свої тіла, голоси та інші техніки, ACT Women гучно артикулюють різні аспекти проблеми насильства над жінками. Теми їх акцій мають різні тематичні фокуси: феміцид, зґвалтування, втома, чому важко вийти з ситуації домашнього насильства, які інституції і як можуть впливати на ситуацію тощо.

La Barbe (Борода).

Вони чіпляють бороди, щоб підкреслити відсутність жінок у органах влади, скандально втручаються у хід засідань і політичних зборів, конференцій і рад директорів, художніх виставок і спортивних комітетів. Вони іронічно славлять великих мужів у їхній гегемонії та попереджають про небезпеку фемінізації їхніх зібрань. Це втручання має на меті показати серйозність проблеми, коли одна зі статей відсторонена від влади та перебуває в ієрархічному підпорядкуванні.

Доповідачки:

Сара Кроулі — соціологиня, доцентка соціології університету Південної Флориди, США. Дослідницькі інтереси: феміністичні теорії гендеру та сексульності, символічний інтеракціонізм, соціальні теорії та інтерпретативні методи дослідження.

Анна Лацис — історикиня, учасниця Московської Феміністичної групи, радикальна феміністка. Сфера інтересів: гендерні дослідження та квір, археологія радянської гомосексуальності, перетин дискримінацій.

Надя Нартова — наукова дослідниця Центру незалежних соціологічних досліджень в Санкт-Петербурзі, Росія. Сфера інтересів: феміністична теорія, гендерні дослідження, соціологія сексуальності, соціологія тіла, гей/лесбі дослідження, дослідження нових біотехнологій.

Леся Пагуліч — радикальна феміністка, ЛГБТ-активістка, учасниця Фемі- ністичної Офензиви, учасниця HESP/ReSET програми «Гендер, сексуальність і влада».

Аґата Челстовська — культурна антропологиня, феміністка, квір-активістка. Ініціаторка та співорганізаторка перших Днів репродуктивної справедливості в Польщі. Докторантка, пише дослідження про жіночі профспілки в Інституті прикладних соціальних наук, Варшавський університет. Учасниця феміністичної групи «Żelbeton» («Залізобетон») та інших ініціатив.

Туула Ювонен — старша викладачка жіночих студій в університеті Тампере, Фінляндія. Також викладала жіночі та квір студії в університетах Гельсінкі, Ювяскюля та Гамбурга. Її сфера інтересів включає лесбійські та квір історії життя і архіви.

Галина Ярманова — координаторка Гендерної програми Представництва фонду ім. Г. Бьолля в Україні, учасниця Феміністичної Офензиви.

ACT Women — феміністична група художниць та активісток з Белграду, Сербія. Складається з 7 членкинь, які вирішили поєднати мистецтво та активізм, створюючи соціальне мистецтво. Замість створення мистецтва заради самого мистецтва, учасниці творять заради кращого життя, намагаючись досягти візуалізації проблем та можливих рішень, підвищити обізнаність та змінити соціальні взаємозв’язки.

La Barbe — феміністична група, що «народилася» 8 березня 2008 року як відповідь на засилля сексизму під час президентських виборів 2007 року у Франції. Вони чіпляють бороди, щоб підкреслити відсутність жінок у органах влади, скандально втручаються у хід засідань і політичних зборів, конференцій і рад директорів, художніх виставок тощо. Оскільки чоловіки правлять усюди, вони провели вже більше 100 акцій… і на цьому вони не зупиняться!

Цей запис був оприлюднений у Uncategorized. Додати в закладки постійне посилання.

2 коментарі до МІЖНАРОДНА КОНФЕРЕНЦІЯ «ФЕМІНІЗМ. ТОЧКА ЗБОРКИ»

  1. Mariana сказав:

    Шановні жінки, я як жінка, не відчуваю на сьогодні генденої нерівності, мені жаль, якщо ви з нею стикнулись. Я відношусь до гетеро і вважаю, що це єдине правильне відношення до себе, як до особистості і свого тіла. На мою думку, будь які збочення, в тому числі гомосексуалізм – це результат прихованої агресії – ненависть до конкретних людей, чи загальна неприязнь до людсва, викликана образами чи депресіями, але яку не можна чи не хочеться виражати відкрито і агресивно. Стримування в собі таких емоцій приводить до дисбалансу особистості і в тому числі, гомосексуалізму. Я бажаю вам підняти свій емоціний тон до рівня ентузіазму і перебувати в ньому постійно, не грати роль і бути собою – тим, ким ви народились і робити те, для чого винародились. Не йдіть проти природи, вона вам цього не пробачить і ви самі себе караєте.

    • МM сказав:

      Мар’яно, дякуюємо за такі цінні поради! Я колись читала, що жертви “обов’язкової гетеросексуальності” люблять відвідувати сайти радикальних феміністок і писати там всіляку ахінею. Це правда? ))

Залишити відповідь

Заповніть поля нижче або авторизуйтесь клікнувши по іконці

Лого WordPress.com

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис WordPress.com. Log Out / Змінити )

Twitter picture

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Twitter. Log Out / Змінити )

Facebook photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Facebook. Log Out / Змінити )

Google+ photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Google+. Log Out / Змінити )

З’єднання з %s