Нарешті: Місія Феміністичної Офензиви

ФЕМІНІСТИЧНА ОФЕНЗИВА – незалежна відкрита феміністична ініціатива.

В групі діє принцип жіночого сепаратизму. Лише жінки можуть бути учасницями групи і приймати рішення на зборах. Ми підтримуємо звучання саме жіночого голосу  в публічному просторі.  Ми співпрацюємо і солідаризуємося з усіма феміністично спрямованими групами та ініціативами.

Ми боремося не за рівність жінок і чоловіків в суспільстві, яке залишається патріархальним. Ми боремося за подолання патріархальних форм влади і різних її проявів – сексизму, гомофобії, трансофобії, ейджизму, расизму, шовінізму. Ми виступаємо за зміни дискримінативного суспільного устрою та законодавства.

МИ ПРАГНЕМО:

  1. Створення простору для критичних гендерних дискусій та незалежного політичного активізму, простору солідарності та взаємодопомоги між жінками.
  2. Формування та поширення феміністично-емансипативного знання та не-сексистської мови.
    Запровадження сексуальної просвіти у школах та інших навчальних закладах; гендерно-чутливої освіти на всіх рівнях.
  3. Економічних прав жінок: подолання правових і звичаєвих бар’єрів, що формують гендерно-сегрегований ринок праці; рівна зарплатня незалежно від статі/ гендеру; гендерно-справедливий перерозподіл оплачуваної та неоплачуваної (домашньої) праці у партнерствах; надання репродуктивній праці[1] такого ж символічного та економічного статусу, як продуктивній.
  4. Репродуктивних прав жінок: подолання тиску на жінок народжувати, право і доступність штучного запліднення, право на безпечний аборт, доступна контрацепція, право самостійно обирати умови і місце пологів, проти примусової стерилізації та примусової хірургічної статевої корекції транссексуальних людей і інтерсексуальних людей.
  5. Подолання обов’язкової гетеросексуальності[2], гетеронормативності[3] й гетеросексизму[4], критика патріархатного інституту сім’ї, досягнення рівноправності різних типів стосунків
  6. Зміни суспільного ставлення й законодавчої оцінки будь-яких форм домашнього та сексуального насилля (сексуальні домагання, зґвалтування, в тому числі дружини чоловіком, трафікінг) аж до повної їх неприпустимості і найжорсткішого осуду.

МИ ДІЄМО:

  • на вуличних акціях, маршах, протестах,
  • висловлюємося у статтях і дискусіях,
  • проводимо конференції, диспути, семінари,
  • організовуємо виставки, кінопокази та інші культурно-мистецькі заходи,
  • ініціюємо жіночі групи підвищення самосвідомості.

[1] Статевий поділ праці на продуктивну та репродуктивну робить жінку нерівною чоловікові і дозволяє експлуатувати неоплачувану працю жінок в капіталістичній системі. Це поняття має вузьке та широке тлумачення. В вузькому сенсі – це безоплатна праця в приватній сфері (хатня робота, виховання дітей, догляд за старими та хворими в родині); в широкому сенсі – низькооплачувана праця жінок в сферах домашнього обслуговування та публічного сервісу, пов’язаного з відновленням психофізичних ресурсів людини (праця мігранток по догляду за дітьми, хворими, прибирання готелів, ресторанів, зайнятість в пральнях тощо).

[2] Обов’язкова гетеросексуальність (англ. Compulsory heterosexuality) відноситься до ідеї, що гетеросексуальність, як сексуальна орієнтація за умовчанням, може бути прийнята людиною незалежно від її особистих сексуальних уподобань. Людина автоматично вважається гетеросекуальною доки вона чи оточуючі не засвідчать або доведуть інше. Так як гетеросексуальність є невід’ємною складовою організації суспільства, вона стає натуралізованою “засвоєною поведінкою”. Цей термін запровадила Адрієнн Річ (Adrienne Rich) з метою критики гетеросексуальності, як насильницького політичного інституту.

[3] Гетеронормативність (англ. Heteronormativity) ієрархічно організовує категорії статі, гендеру та сексуальності. Це система поглядів і упереджень, яка розглядає виключно бінарний поділ людства на дві статі (жіноча та чоловіча), які відповідають гендерним ролям, та вважає гетеросексуальність єдиною соціальною нормою сексуальної поведінки людини.

[4] Гетеросексизм (англ. Heterosexism) – засновані на ідеях гетеронормативності упередження, які надають перевагу гетеросексуальності та дискримінують гомосексуальних та бісексуальних людей. Термін “гетеросексизм” утворений за принципом, схожим з сексизмом та расизмом.

Цей запис був оприлюднений у Uncategorized. Додати в закладки постійне посилання.

36 коментарів до Нарешті: Місія Феміністичної Офензиви

  1. Gunner сказав:

    Навіщо сепаратизм? Даєш інтеґрацію!

  2. Dmitry сказав:

    “Лише жінки можуть бути учасницями групи і приймати рішення на зборах.”

    Чому лише жінки? Якими методами виявлення жіноцтва ви керуєтесь?

    • МM сказав:

      Жінки визначаються за ідентичністю!

      • va сказав:

        Хто її визначає? Якщо я взагалі відкидаю принцип бінарного поділу на статі, мене теж стосується жіночий сепаратизм? Мені обов’язково вибирати або-або? Чи знову повертаємося до “стать – це доля”?

        • parfan сказав:

          Жінкою не народжуються, а стають. Жінка – це та, кого пригнічують як жінку. Я б радо відкинула принцип принцип бінарності статей, але мене до нього повертають реальні структуру панування та дискримінації. Я перестану бути жінкою, коли мені перестануть говорити “поводься, як жінка”, “одягайся, як жінка”, “жінці не личить курити”, “місце жінки на кухні”, “будь жіночною”.

        • МM сказав:

          Ні не стать, а культура – це доля. “Жінками” – в цій культурі є ті, х то субординовані. Сепаратизм – їх реанімація.

          Якщо ви стверджуєте, що “відкидаєте принцип бінарного поділу на статі”, але не маєте досвіду неконвенційної статі, то ви просто лукавите.

      • Dmitry сказав:

        Тобто? Можно докладніше?

        • МM сказав:

          Даруйте, що перецитовую, але докладніше ніби писала. Жінка – це самоназва. Генітальна, гормональна, хромосомна будова значення не має. Значення має досвід життя в цій культурі жінкою.

          “Ми не ділимо світ на чоловічий і жіночий в нормативному сенсі. Жінка в нашому розумінні дещо ширше поняття, ніж те, що визначено гетеронорматвними границями. Жінка визначається не на основі опозицій вагіна – пеніс, гетеросексуальна – гомосексуальна, фемінна-маскулінний.
          Для нас не важать ані генітальна будова (вагіна, пеніс, інтерсекс чи будь-які інші варіанти), ані сексуальна орієнтація, а лиш визнання себе жінкою. І неважливо, якої генітальної будови людина, і яка її репрезентація – від дуже фемінної до дуже маскулінної, – вона однаково може бути жінкою.
          Те, що об’єднує жінок (всіх жінок) – досвід субординації на ґендерній основі”.

  3. va сказав:

    Якось пункт 5 особливо цікаво поєднується з жіночим сепаратизмом… мабуть лише в рамках такого “феміністично-емансипативного знання”, яке виключає принцип несуперечності висловлювань.

    • МM сказав:

      Скепсис вловила, а суть питання ні… Треба б пояснити…

      • va сказав:

        Цитую з тексту вище: “[3] Гетеронормативність (англ. Heteronormativity) ієрархічно організовує категорії статі, гендеру та сексуальності. Це система поглядів і упереджень, яка розглядає виключно бінарний поділ людства на дві статі (жіноча та чоловіча), які відповідають гендерним ролям, та вважає гетеросексуальність єдиною соціальною нормою сексуальної поведінки людини.”. Цей погляд відкидається в пункті 5. Цитую перше речення маніфесту: “В групі діє принцип жіночого сепаратизму. Лише жінки можуть бути учасницями групи і приймати рішення на зборах.” Ці два принципи точно не входять у суперечність? Тобто чітке ієрархічне відділення жіночої (статі? гендеру?) як політичний принцип не суперечить відмові від гетеронормативності як одній з вимог?

        • МM сказав:

          Ні, тут нема суперечностей. Бачу у вас два питання. Якщо ви ставили лиш одне з них, то може одна з відповідей вам підійде )).

          1. Ми не ділимо світ на чоловічий і жіночий в нормативному сенсі. Жінка в нашому розумінні дещо ширше поняття, ніж те, що визначено гетеронорматвними границями. Жінка визначається не на основі опозицій вагіна – пеніс, гетеросексуальна – гомосексуальна, фемінна-маскулінний.
          Для нас не важать ані генітальна будова (вагіна, пеніс, інтерсекс чи будь-які інші варіанти), ані сексуальна орієнтація, а лиш визнання себе жінкою. І неважливо, якої генітальної будови людина, і яка її репрезентація – від дуже фемінної до дуже маскулінної, – вона однаково може бути жінкою.
          Те, що об’єднує жінок (всіх жінок) – досвід субординації на ґендерній основі. Те, чого ми прагнемо, – створити простір вільний від ґендерних упереджень для продуктивної роботи. Мені видається, люди з феміністичним мисленням розуміють важливість таких стратегій.

          2. Ініціатива відділення в окрему групу субординованих – не може бути ієрархією, це є спротив ієрархіям. Ієрархії не створюються за власним бажанням, вони є суспільним продуктом. А тому окремо взята (змішана) група не може подолати ієрархії – вони вибудовуються мимохіть і мимоволі. Група жіночого сепаратизму – експериментальний досвід взаємодії, де гендерна ієрархія мінімалізована.

          • va сказав:

            1. Плутанина. У вас виходить “визнання себе жінкою” тотожне “досвіду субординації на гендерній основі”. Але ж досвід субординації саме й передбачає формування ідентичності, і ця ідентичність накидається ззовні. Для того, щоб панувати над кимось, його спочатку позначають як іншого – жінку. Цю накинуту панівною ідеологією ідентичність ви й берете за чисту монету, плутаючи її з самоідентифікацією.
            2. Відділення в окрему групу субординованих – це відтворення логіки панівної ідеології, а саме гетеронормативної логіки. Аналогією тут є націоналістичні рухи, що постали в результаті імперіалістичної політики, яка сформувала відповідні етнічні групи. Націоналізм так само відтворує логіку імперського панування, як ваш сепаратизму – патріархальну логіку гетеронормативності.

            • МM сказав:

              1. Означене вами в пункті 1 протиріччя існує тільки в бінарних матрицях. В квір-матрицях його нема. Наприклад, тарнсґендерна жінка спочатку ідентифікує себе як жінка, а потім довідується про жіночу субординацію на практиці (ну, якщо вона феміністично налаштована жінка, інакше велика йомвірність, що “певні незручності” вона не інтерпретує відповідно). Або маскулінна жінка субординована не просто як жінка, а за іншою схемою, за субординацією видів маскулінностей. Фукіанькі “суб’єктністості” (творені владними дискурсами) пояснюють багато що, але в ґедерному владному полі не все.

              2. Порівняння з націоналістичними рухами цікаве. Але не досконале.
              Націоналістичні рухи засадничо впаяні в вибудову владних вертикалей (традиційна сім’я, сильна держава, героїчний народ, чиста раса, доступ до влади). Фемінізм того штибу, що сповідує ФО, націлений на руйнуваня вертикалей – гендрених, класових, расових, за сексуальною орієнтацією.

              Звичайний світ є для жінок світом сегрегованим (сепарованим) – за місцем дислокації, роботи, ставлень, зарплати, доступу, можливостей тощо.
              Сепаратисьска група є відмовою від насадженого сепаратизму.

              • va сказав:

                1. Так ви ж дієте в бінарних матрицях, протиставляючи означник “жінка” всім іншим. Якщо існує суб’єкт, який не хоче ототожнюватися з накинутою гендерною ідентичністю “жінки”, то йому не місце у ваших рядах? Чекаю прямої відповіді.
                2. Що практично означає руйнування вертикалей сегрегованою групою? Чому сегрегація є неодмінною для цієї діяльності? Адже сегрегація означає символічне відокремлення від не-жіночих суб’єктів, що мають емансипативну свідомість.

                • lzlz Zif сказав:

                  я приєднуюся до цього питання: http://rab-pokhman.livejournal.com/4442.html тут, так би мовити, моє резюме.

                  • МM сказав:

                    На перший пункт відповідь “Так, не може”. Бо основним моментом для членства в ОФензиві є актуальний досвід буття жінкою. Цей принцип не вибудуваний за логікою бінарних опозицій тому, що жінка в нас виходить за межі бінарності. По-перше, вона є не біологічним феноменом. Жінка для нас не дорівнює ХХ, вагіні, матці і жіночим гормонам. По-друге, жінка в нас не дорівнює фемінності. По-третє, жінка в нас недорівнює гетеросексуальності.

                    2. Емансипативна свідомість не анулює автоматично всю попередню соціалізацію приналежності до домінантної групи. Якщо у вас справді емансипативна свідомість, то ви мабуть можете помічати, що влада вибудовується поза нашими свідомими намірами. ЦЕ дискурсивна штука, вона відтворюється автоматично. Особистих зусиль недостатньо. Потрібні зусилля структурні, тому ОФенизива є сепаратистською.
                    Ось особистий досвід Надії Парфан, яка добре описує свій досвід перебування в змішаних групах, де люди і з емансипативно налаштовані, і декларують гендерну чутливість. В тексті видно, і наскільки цього замало для уникнення ґендерних влад

  4. va сказав:

    RE: “Якщо у вас справді емансипативна свідомість, то ви мабуть можете помічати, що влада вибудовується поза нашими свідомими намірами. ЦЕ дискурсивна штука, вона відтворюється автоматично. Особистих зусиль недостатньо.” Тобто навіть якщо у мене емансипативна свідомість, але панівні практики соціалізації зробили з мене чоловіка, то в мені сидить бачила патріархальності, від якої треба оберігати вашу спільноту? Більше запитань немає, це надто примітивно.

    • МM сказав:

      ДОбре, що ви це вже помітили!
      І це ще не все, я так розумію, у вас сидить не просто чоловік, а білий гетеросексуальний чоловік середнього класу. Еге ж? ))

      • МM сказав:

        Але також емансипативно налаштований і з мисленням, що опонує масовій свідомості і мачизму? Якщо я не помилилася, то мабуть у вас мав би бути шанс зрозуміти важливість сепаратизму для субординованих груп.

  5. Зі сторони сказав:

    В групі діє принцип етнічного сепаратизму. Лише етнічні українці можуть бути учасниками групи і приймати рішення на зборах. Ми підтримуємо звучання саме українського голосу в публічному просторі. Ми солідаризуємося та спрівпрацюємо з усіма націоналістично спрямованими групами та ініціативами.

    • МM сказав:

      Невеличка поправка, не “етнічні українці” (і не “чисті українці”), а українці за самоназвою, ті, хто мають досвід буття українцем (етнічність не мала б значення) в умовах дрімучого колоніалізму й імперських політик. Це мало б сенс для групової консолідації і політичної мобілізації.

    • Дядя Вова сказав:

      Про що і кажуть “жінконенависники” та “жінконенависниці”. Ідентичність рулить.

  6. mn сказав:

    как говорится, улыбнуло)
    вы хотите кардинально повлиять на надстроечные конструктов, напрочь игнорируя состояние базовых конструкций. ряд пунктов в вашей программе (или руководстве к действию) не осуществимы в капиталистическом обществе. покрайней мере, до тех пор, пока не всем вышеперечисленном не возможно извлечение прибыли. а сейчас капиталистическая кономика в такой жопе, что ей хотябы выжить. в таких условиях
    популяризация возврата к “традиционному” и “патриархальному” неизбежен.
    говоря на языке простых примеров, ФО пытается улететь на Проксиму Центавра при помощи паровогого двигателя.
    вопрос популяризации также открыт. даже язык подачи очень сложен для понимания, а если сюда еще добавить и доминирующие формы мировозрения в головах людей, даже большинство женщин вас не поддержит.
    Но даже несмотря на все мной вышенакаляканное, практика показывает, что организации, которые строятся на принципах сегрегации не имеют будущего. верней будущее у них есть но готовтесь к тому, что вас будет не больше нескольких десятков и в обществе вас понимать не будут.
    В общем, сектантское у вас будущее)

    • МM сказав:

      “практика показывает, что организации, которые строятся на принципах сегрегации не имеют будущего”

      Охох, тут ви мимо. Наприклад,інститут патріархальної держави побудований на основі ґендерної сегрегації, і йому вже кілька тисячоліть це не шкодить процвітати і розвиватися.

      • Дядя Вова сказав:

        Жінки, відповідно, не представлені у владі. Вони не займають посад прем”єрів, президентів та голов фірм. ВААПЧЄ.😉 На вулиці 18 століття. Он як я помилився із календарем.

  7. Сповіщення: Сепаратор. Рефлексія молока | Ліва Справа | Ліва Справа

  8. Сповіщення: ET CONTRA | Ліва Справа | Ліва Справа

  9. язиката хвеська сказав:

    дорогий товаришу, авторе статей на Лівій Справі,
    наведу тобі не мій досвід, а досвід мого товариша і коханого. його життєва історія дуже схожа на твою – він також не є носієм патріархальної свідомості. він також вивчає феміністичну літературу і підтримує фемінізм як в теорії, так і в щоденному житті🙂 ще раніше я запитала його, яка його позиція відносно практики жіночого сепаратизму Офензиви, оскільки мене роздирали ті ж внутрішні протиріччя, що й тебе. він відповів досить лаконічно, але відверто: “участь чоловіків у феміністичному русі постійно має ставитися під сумнів”.
    ніхто не забороняє тобі брати участь у роботі Офензиви, як ти це зазначаєш – навпаки, співпраця і солідарні дії тільки вітаються. єдине, що не вітається – вплив на прийняття рішень. те, що ти вважаєш ієрархією і дискримінацією, є лише практикою, спрямованою на підвищення самосвідомості жінок. якщо ти, як ти стверджуєш, погоджуєшся з завданнями і метою групи, ти не міг не погодитися з першим завданням групи – створення простору солідарності та взаємодопомоги між жінками. феміністичні групи протягом минулого століття неодноразово зверталися до цієї практики – створюючи газети, заходи чи групи виключно для жінок. чому, якщо ти підтримуєш емансипацію жінок, ти фактично забороняєш їм створювати альтернативні простори, брати на себе додаткову – лише власну – відповідальність за прийняття рішень, не озираючися (навіть якщо несвідомо) на думку чоловіків? жінка так само не може звільнити весь світ без звільнення себе, як і навпаки. чи переконаний ти на 100%, що, за умови всього вищенаведеного, твоя позиція є вірною?

    • lzlz Zif сказав:

      Пробачте, я фанат Емми Голдман. Феміністичний більшовизм я не прийму. Мене як синдикаліста називають таким .що не визнае право поневолених народів на боротьбу з імперіями, коли я і проти Франца-Йозефа і проти усташи. Тепер я не тільки національний нігіліст, а ще й гендерний.

      Я пропоную цікавий дослід. Дайте текст “Мисії…” і коментарі до нього до рук жінки-феміністки з філосовською освітою, яку Ви поважаєте і довіряєте. Попросіть її побудувати ряд логічних дерев і вилучити суперечності. Результати розгляньте на закритій розсилці.

Залишити відповідь

Заповніть поля нижче або авторизуйтесь клікнувши по іконці

Лого WordPress.com

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис WordPress.com. Log Out / Змінити )

Twitter picture

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Twitter. Log Out / Змінити )

Facebook photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Facebook. Log Out / Змінити )

Google+ photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Google+. Log Out / Змінити )

З’єднання з %s