Дитинство Uncensored / Childhood Uncensored

У понеділок 16 травня о 17.00 у Центрі візуальної культури НаУКМА (Староакадемічний корпус, 1-й поверх, вул. Сковороди, 2) відкривається виставка «Дитинство Uncensored». Співорганізатором проекту є ініціатива
«Феміністична Офензива» за підтримки «Erste Stiftung».

У рамках виставки «Дитинство Uncensored» група художників з України та Росії здійснила спробу заглибитися в тему дитинства – одну з найбільш банальних, а тому підривних і гостро актуальних.

Куратори проекту – Леся Прокопенко, Оксана Брюховецька. Додаткова інформація за телефоном: +38 096 932 49 28, prenom.lesya@gmail.com

Період дитинства, пристосування дитини до суспільних норм – пора найбільшої зовнішньої цензури та фізіологічного втручання в життя людини. Мова дитсадка, школи, лікарні чи популярної культури виявляється тим більше обмежувально-репресивною, чим уважніше придивитися до того, як інтерпретують її самі діти. Досвід материнства та батьківства перетворюється на зону перекладу і взаємовпливу мови дитини та соціуму. Позбавляючи цей досвід звичних для нього банальностей та сентиментів, учасники проекту крізь призму дитинства аналізують сучасні культурні політики.

Оксана Брюховецька представляє дитячі прочитання нав’язаних кліше через іграшок-мутантів, проблематизує стандартизовані «батьківські настанови» та «суспільну стурбованість», що тяжіє над ними; здійснює критику медикалізації дитинства, уявлення про дитину як апріорі хвору істоту.

Леся Хоменко викриває конфлікт між заборонами та «нецензурованим» дитячим мисленням, включаючи до своїх робіт приклади дитячого «абстрактного реалізму».

Фоторепортер Дмитро Стойков передбачає ситуації, що чекають на ще-не-соціалізованого індивіда, демонструючи цинічну межу між світом дорослих і дітей, що рано чи пізно до цього світу належатимуть.

Володимир Кузнєцов за допомогою відеокамери, на прикладі досить випадкового промовця, надає слово дитячому трактуванню не досить привабливого на перший погляд простору.

Цапля і Глюкля представляють трагікомічне незаанґажоване дослідження досвіду материнства, піднімаючи питання суспільних та гендерних ролей, різних поглядів на виховання та місце дитини у світі дорослих відносин.

Наталя Вовк у серії фотографій показує підлітків-матерів, що є клієнтками кризових центрів допомоги, та їхніх маленьких дітей. Через конфлікт між суспільними вимогами відповідального батьківства та все ще дитячими
потребами батьків-підлітків критикуються панівні норми материнства як прерогативи забезпечених, здорових та благонадійних сімей.

Вова Воротньов від імені стріт-арт проекту «Children’s Cruzade» говорить про вуличне мистецтво як інфантилізм, гру дорослих у дітей – але за допомогою абсолютно зрілих технік фотографії, відео чи графіки.

Крім того, «Дитинство Uncensored» включає ряд дитячих малюнків, що однозначно випадають зі стандартної програми дитсадкових уроків малювання, пропонуючи спостережливі дослідження себе, кмітливі трактування продуктів культури та сучасного інформаційного середовища. Їхні автори – Василь Верещагін та Меланія Черепанина.

Цей запис був оприлюднений у Uncategorized. Додати в закладки постійне посилання.

Залишити відповідь

Заповніть поля нижче або авторизуйтесь клікнувши по іконці

Лого WordPress.com

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис WordPress.com. Log Out / Змінити )

Twitter picture

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Twitter. Log Out / Змінити )

Facebook photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Facebook. Log Out / Змінити )

Google+ photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Google+. Log Out / Змінити )

З’єднання з %s